Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

·         Úvodní ustanovení

·         Objednávka a uzavření kupní smlouvy

·         Zrušení objednávky

·         Dodací podmínky

·         Kupní cena a platební podmínky

·         Odstoupení od smlouvy kupujícím

·         Práva z odpovědnosti za vady, záruka

·         Ochrana osobních údajů

·         Závěrečná ustanovení

 

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.     Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "Obchodní podmínky") vydává společnost LENA NÁBYTEK, s. r. o., se sídlem Holešov, Palackého 62, Všetuly, PSČ 769 01, IČ: 255 38 021 zapsaná u Krajského soudu v Brně oddíl C, vložka 31471, (dále jen "Prodávající, Dodavatel").

2.     Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a jeho zákazníků, kterými mohou být fyzické osoby - nepodnikatelé (dále jen "Spotřebitel"), fyzické osoby - podnikatelé a právnické osoby (všichni dohromady dále jen "Zákazník, Kupující, Objednatel"). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (zákon č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, nýbrž podnikatel nebo právnická osoba, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami obchodním zákoníkem, zákonem č. 513/1991 Sb., vše v platném znění.

3.     Odesláním závazné objednávky zákazník - kupující potvrzuje, že se seznámil a projevil souhlas s kompletním zněním těchto Obchodních podmínek. Současně akceptuje ceny, které jsou platné v okamžiku odeslání objednávky. Na tyto podmínky je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit, stejně tak i s cenou objednaného zboží. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí uzavřené smlouvy. V případě odchylných písemných ujednání platí ujednání těchto zvláštních podmínek.

 

II. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

1.     Pojmem objednávka se pro tyto Obchodní podmínky rozumí jednostranný právní úkon Kupujícího směřující vůči Prodávajícímu s cílem obdržet od něj objednané plnění (dále jen "Objednávka").

2.     Učinit objednávku je možné prostřednictvím e-mailu, přímou návštěvou v provozovně nebo telefonicky. Takto učiněná objednávka musí splňovat určité minimální náležitosti a obsahovat určité nezbytné údaje pro řádné vystavení dokladů a rychlé doručení skutečně požadovaného zboží k zákazníkovi.

3.     Zákazníci musejí uvést minimálně tyto údaje: 
- jméno a příjmení spotřebitele nebo obchodní firmu podnikatele - právnické osoby nebo jméno a příjmení podnikatele - fyzické osoby,
-přesné místo dodání včetně PSČ (případně i fakturační adresu, pokud je odlišná), tj. ulici, město, PSČ, příp. stát,
- IČ kupujícího, je-li podnikatelem,
- přesné kontaktní údaje (telefonní číslo, e-mailová adresa),
- počet kusů, barvu a velikost objednaného zboží,
- způsob doručení,
- platební metodu.

4.     Objednávku, která nesplňuje podstatné náležitosti a nezbytné údaje, je Prodávající oprávněn odmítnout nebo vrátit Kupujícímu k doplnění a poskytnout mu k tomu přiměřenou lhůtu. Její marné uplynutí má za následek, že se na objednávku hledí, jako by nebyla nikdy doručena.

5.     Objednávka Kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu Prodávajícího Kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany Prodávajícího), a to prostřednictvím e-mailu na adresu, kterou Kupující uvedl v objednávce. Od tohoto momentu mezi Kupujícím a Prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.

 

III. ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY

1.     Pokud bude objednávka zrušena ze strany Prodávajícího, bude Kupující na tuto skutečnost upozorněn e-mailovou zprávou, na adresu, kterou uvedl ve své objednávce, případně telefonicky, na čísle, které uvedl ve své objednávce nebo registraci. V tomto případě bude následovat domluva mezi smluvními stranami ohledně dalšího postupu (náhrada objednaného zboží jiným, zrušení celé objednávky apod.)

2.     Pokud si kupující neodebere objednané zboží bez předešlého zrušení objednávky (akceptované prodejcem), nese ke své tíži vzniklé náklady s výrobou a doručením tohoto zboží (především náklady na materiál, výrobní náklady, dopravné, skladné apod.). Tím není dotčeno právo spotřebitele zboží nepřevzít z důvodu rozporu s kupní smlouvou (viz. článek VI. těchto Obchodních podmínek a Reklamační řád).

 

IV. DODACÍ PODMÍNKY

1.     Dodací lhůta objednaného zboží je zpravidla 4 - 6 týdnů po uzavření kupní smlouvy, tj. po závazném potvrzení objednávky ze strany Prodávajícího.

2.     Ve výjimečných případech, nezávislých na vůli Prodávajícího (jedná se zejména o špatné povětrnostní podmínky, déšť, sníh, mlha apod.), kdy ani s vynaložením veškeré odborné péče Prodávajícího nelze dodržet dodací lhůtu specifikovanou v odstavci 1 těchto Obchodních podmínek, si prodávající vyhrazuje právo dodací lhůtu prodloužit. V takovémto případě se Prodávající zavazuje neprodleně informovat Kupujícího o změně termínu dodání zboží.

3.     K veškerému zakoupenému zboží je vždy přiložen daňový doklad.

4.     Okamžikem převzetí zboží Kupujícím přechází na něho odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží.

 

V. KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

1.     Kupní cena zahrnuje DPH, veškeré výdaje Prodávajícího spojené s balením zboží, jeho označením, doložením všech příslušných dokladů, přepravních dokladů, cenu dopravy zboží na místo stanovené kupujícím jako místo dodání.

2.     Způsob platby jakéhokoli zboží - bankovním převodem nebo v hotovosti.

3.     Při platbě v hotovosti zaplatí částku při převzetí zboží v sídle společnosti.

4.     V případě platby bankovním převodem a rovněž při platbě on-line je kupující povinen uhradit kupní cenu převodem na účet prodávajícího, jako variabilní symbol uvede číslo objednávky. Platbu je třeba provést do 3 pracovních dnů od podání závazné objednávky.

5.     Kupující nabude vlastnické právo ke zboží až úplným zaplacením kupní ceny.

 

VI. PRÁVA Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY, ZÁRUKA

1.     Reklamace zboží se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku.

2.     Práva a povinnosti stran při uplatňování práv Kupujícího z odpovědnosti za vady jsou upravena Reklamačním řádem Prodávajícího, který je nedílnou součástí těchto Obchodních podmínek.

 

VII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

1.     Kupující souhlasí s tím, že Prodávající bude jeho osobní údaje získané v souvislosti se smluvním, tedy údaje uvedené v  objednávkovém formuláři zpracovávat pro marketingové a obchodní účely a za tímto účelem je může zpřístupnit třetím subjektům spolupracujícím s prodávajícím na zajištění marketingových akcí, toto vše při respektování platných právních předpisů, zejména zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů v platném znění.

2.     Svůj souhlas s uchováváním a zpracováváním osobních údajů může Kupující kdykoliv odvolat, a to tak že zašle e-mailovou zprávu na adresu odbyt@lena.cz nebo tuto skutečnost oznámí prodávajícímu písemnou formou a odešle na adresu LENA NÁBYTEK, s. r. o., se sídlem Holešov, Palackého 62, Všetuly, PSČ 769 01.

 

IX. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1.     Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění na internetových stránkách Prodávajícího www.lena.cz. Novější Obchodní podmínky ruší Obchodní podmínky vydané dříve. Právní vztahy založené na základě těchto Obchodních podmínek se posuzují vždy podle Obchodních podmínek platných v době vzniku právního vztahu.

2.     Společnost LENA NÁBYTEK, s. r. o. obchoduje pouze na základě těchto Obchodních podmínek. Jakákoli jejich změna musí být učiněna písemně a LENA NÁBYTEK, s.r.o. s ní musí výslovně souhlasit.

 

 

Reklamační řád

 

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.     Tento reklamační řád vydává společnost LENA NÁBYTEK, s. r. o., se sídlem Holešov, Palackého 62, Všetuly,  PSČ 769 01, IČ: 255 38 021 zapsaná u Krajského soudu v Brně oddíl C, vložka 31471, (dále jen "Prodávající"), pro stanovení předpokladů, podmínek, náležitostí a postupu Zákazníka a Prodávajícího v případě, že vznikne na straně Zákazníka oprávněný důvod k uplatnění práv z odpovědnosti za vady prodávaného zboží.

2.     Reklamační řád byl vypracován ve smyslu ustanovení § 616 a následujících zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění a ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Reklamace zboží zakoupeného kupujícím, který není spotřebitelem, se řídí zák. č. 513/1991 Sb., obchodním zákoníkem. Prodávající je v takovém případě oprávněn přiměřeně použít tento reklamační řád i na kupujícího, který není spotřebitelem.

 

II. ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU

1.     Prodávající odpovídá Zákazníkovi za to, že prodávané zboží je při převzetí Zákazníkem ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou jedná se o rozpor s kupní smlouvou.

2.     Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během 6 měsíců ode dne převzetí zboží, se považuje za rozpor existující již při jeho převzetí, pokud to neodporuje povaze zboží nebo pokud se neprokáže opak. To neplatí, pokud Zákazník před převzetím zboží o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. O případy, kdy to odporuje povaze zboží, se jedná zejména u změny vlastností zboží v důsledku přirozené změny materiálu či v důsledku opotřebení zboží.

3.     V případě, že zboží při převzetí Zákazníkem není ve shodě s kupní smlouvou je Prodávající povinen bez zbytečného odkladu uvést zboží do stavu odpovídajícímu kupní smlouvě, a to podle požadavku Zákazníka, buď opravou zboží, nebo jeho výměnou (po dohodě se Zákazníkem lze vyměnit za jakékoliv zboží). Není-li to možné může Zákazník požadovat přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit.

 

III. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY

1.     Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má zákazník právo tuto vadu reklamovat.

2.     Vadou se rozumí změna (vlastnosti) zboží, jejíž příčinou je použití nevhodného nebo nekvalitního materiálu, nedodržení technologie nebo nevhodná technologie.

3.     Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození Zákazníkem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.

4.     Uplatní-li Zákazník právo z odpovědnosti za vady prodaného zboží řádným způsobem, je pověřený zaměstnanec za reklamace povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech ve lhůtě do 20 pracovních dnů. Do této lhůty se však nezapočítává doba, potřebná k odbornému posouzení vady.

5.     Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pověřený pracovník za reklamace může v odůvodněných případech se Zákazníkem dohodnout lhůtu delší. V případě, kdy není reklamace vyřízena do 30 dnů nebo do dohodnuté delší doby od jejího uplatnění, má spotřebitel stejná práva jako u neodstranitelné vady.

 

IV. ZPŮSOB UPLATNĚNÍ REKLAMACE

1.     Zákazník může uplatnit reklamaci:
- Písemně na adrese sídla Prodávajícího: LENA NÁBYTEK, s. r. o., se sídlem Holešov, Palackého 62, Všetuly, PSČ 769 01.
- Elektronicky na elektronické adrese: 
odbyt@lena.cz
- Telefonicky na čísle +420 573 504 423

2.     Zákazník zašle, případně osobně dopraví reklamované zboží na adresu sídla společnosti Prodávajícího.

3.     Nákup reklamovaného zboží prokazuje Zákazník nejlépe nákupním dokladem. Bez předložení nákupního dokladu zahájí Prodávající reklamační řízení jen pokud Zákazník jiným věrohodným způsobem doloží resp. prokáže, že reklamované zboží zakoupil u Prodávajícího.

4.     Pověřený pracovník za reklamace je povinen vydat Zákazníkovi písemné potvrzení (reklamační protokol) o tom, kdy právo z odpovědnosti za vady uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Zákazník požaduje, potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, jakož i o provedení případné opravy a o době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

5.     Jakmile Zákazník uplatní některé z práv odpovědnosti za vady zboží, například právo na odstranění vady či slevu, je tímto projevem vázán a nemůže volbu uplatněného práva měnit, pokud se nedohodne s pověřeným pracovníkem za reklamace jinak.

6.     Kupující se může informovat o stavu reklamace:
- Elektronicky na elektronické adrese: 
odbyt@lena.cz
- Telefonicky na čísle +420 573 504 423

7.     S  účinností  od 1.2.2016 může (objednatel) kupující  podle  zák. č.  634/1992 Sb., o  ochraně  spotřebitele  v  platném  znění,  využít  možnosti  mimosoudního  řešení spotřebitelských  sporů  v případě  neuznané  reklamace.  Dozor nad mimosoudním řešením spotřebitelských sporů má v tomto případě Česká obchodní inspekce. Podrobné informace o zahájení a postupu mimosoudního řešení, (pravidla pro postup při řešení spotřebitelských sporů oddělením ADR) nalezne (objednatel) kupující na těchto stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz. Elektronicky může (objednatel) kupující podat svůj návrh pomocí online formuláře https://adr.coi.cz/cs.

 

V. REKLAMAČNÍ LHŮTY

1.     Záruční doba je 24 měsíců (není-li v záručním listě uvedena doba delší) a začíná běžet ode dne převzetí zboží.

2.     Právo z odpovědnosti za vady musí být uplatněno v záruční době, a to bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila.

3.     Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy Zákazník po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Pokud je výsledkem reklamačního řízení výměna reklamovaného zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží. Při výměně vadné součásti vztahuje se nová záruční doba na vyměněnou součást.

 

VI. VADY ODSTRANITELNÉ A NEODSTRANITELNÉ

1.     Za odstranitelné vady se považují takové vady, které lze opravou odstranit, aniž by utrpěl vzhled, funkce a kvalita zboží.

2.     V případě výskytu odstranitelné vady má Zákazník právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna.

3.     V případě vady odstranitelné má Zákazník právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy pokud:
- Reklamace nebyla vyřízena do 30-ti dnů ode dne jejího uplatnění a nedošlo k jiné dohodě.
- Zákazník nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po opravě nebo pro větší počet odstranitelných vad zboží řádně užívat. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne nebo jestliže se vyskytne jakákoli čtvrtá vada. Větším počtem vad trpí zboží tehdy, má-li v době uplatnění reklamace současně nejméně tři odstranitelné vady.

4.     Za neodstranitelnou vadu se považuje taková vada, kterou nelze odstranit nebo její odstranění není účelné s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.

5.     Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby zboží bylo řádně užíváno jako zboží bez vady má zákazník právo:
- požadovat výměnu zboží za nové bezvadné
- nebo odstoupit od kupní smlouvy.

6.     V případě, že charakter neodstranitelné vady nebrání řádnému užívání zboží jako zboží bez vady a zákazník nepožaduje výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit. Při poskytování slevy se přihlíží k charakteru vady.

 

VII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1.     Tento Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek společnosti LENA NÁBYTEK, s. r. o.

Kontaktní formulář

service
poradenský servis
Doporučíme Vám vhodné řešení dle Vašich požadavků jak při zařizování bytu, tak při realizacích projektů.
service
doprava
Zakoupený výrobek Vám přivezeme až domů.
service
návrhy
Rádi Vám pomůžeme zpracovat návrh soukromého i veřejného interiéru.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookies. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s našim používáním souborů cookies. Souhlasím